18.8.09

ΣΤΕΛΙΟΣ ΝΙΑΚΑΡΗΣ: JUST 19

























Είναι μόλις 19 ετών, αθλητής πόλο, φοιτητής στο πανεπιστήμιο, μοντέλο και, σύντομα ηθοποιός. Ο Στέλιος θέλει να είναι το νέο πρόσωπο που θα μας απασχολήσει την επόμενη σεζόν και να τον παρακολουθούμε σε σήριαλ μαζί με τη Βάνα Μπάρμπα. Θα τα καταφέρει;

Δεν θέλει, μου λέει, καφέ. Δεν πίνει ποτέ. Το πρωί προγευματίζει με ένα ποτήρι φρέσκο γάλα και ένα μπολ δημητριακά. Αυτή είναι η ρουτίνα στη διατροφή του και δεν θα ήθελε να ξεφεύγει απ αυτήν για κανένα λόγο, αυτό του λέει ο προπονητής του και δεν υπάρχει περίπτωση να τον απογοητεύσει γιατί χρωστάει πολλά στην ομάδα του και στον ίδιο. Την Πέμπτη που συναντηθήκαμε, τον ξύπνησα από τις 7:30 το πρωί για να κάνουμε το ραντεβού μας στις 9:00, λίγο προτού φύγει για διακοπές με τον συνομήλικο κολλητό του, το Γιώργο, στην Ανάφη. Είναι όμως ακόμη πολύ νυσταγμένος, γιατί το προηγούμενο βράδυ διασκέδαζε μέχρι τις 4:00 τα ξημερώματα σε κάποιο club της παραλιακής χορεύοντας με κορίτσια αφού «τώρα που τέλειωσαν τα πρωταθλήματα είναι ευκαιρία να ξεδώσω λίγο, να ξεφύγω από την στρατιωτική πειθαρχία των προπονήσεων», φοράει κοντομάνικο κολλητό φανελάκι, αθλητικά παπούτσια, τζιν ξεβαμμένο παντελόνι, ένα σταυρό και ένα μπλε ματάκι στο λαιμό. Μου ζητάει συγνώμη για την καθυστέρηση των 20 λεπτών αλλά «είχε πορεία στο Σύνταγμα», παραγγέλλει στη σερβιτόρα που τον βλέπει κάπως περίεργα το γάλα του και ένα παγωτό βανίλια με cookies. Παίρνει το κουταλάκι και το βουτάει αμέσως μέσα για να το δοκιμάσει. «Μμμμ, είναι πολύ νόστιμο!» της λέει, «υπάρχει μεγαλύτερο μέγεθος;». Τον κοιτάω παράξενα. Είναι επιτηδευμένο τώρα όλο αυτό το μωρουδιακό που βγάζεις, Στέλιο; «Δεν θέλω να με λένε μωρό! Ίσα ίσα που για την ηλικία μου αισθάνομαι μεγάλος. Δουλεύω από τα 14 μου χρόνια παράλληλα με το σχολείο και τις προπονήσεις μου στο πόλο. Έχω εργαστεί σε βουλκανιζατέρ, σε ειδικές βελτιώσεις αυτοκινήτων, σε café, bars και clubs. Σε ό,τι δουλειά μου έλεγαν ότι έψαχναν άτομα, εγώ πήγαινα. Δεν έχω πρόβλημα με καμία δουλειά. Δεν είμαι κάποιος καλομαθημένος. Από μικρός ένιωθα τη ανάγκη να είμαι ανεξάρτητος, να αποφασίζω εγώ για το μέλλον μου και να μπορώ να βγάζω τα δικά μου λεφτά. Τα “παιδιά του μπαμπά” τα μισώ, ούτε στην παρέα μου δεν τα θέλω». Ο Στέλιος μεγάλωσε στην Ηλιούπολη, εκεί μένει με την οικογένειά του και τον μικρότερο αδελφό του, σπουδάζει στη γυμναστική ακαδημία (τον Σεπτέμβριο θα πάει στο δεύτερο έτος), είναι αθλητής στην ομάδα πόλο της Γλυφάδας (πέρσι έπαιζε για ένα χρόνο στο Βόλο, «πληρωνόμουνα μάλιστα 8000 ευρώ το εξάμηνο» λέει, αλλά φέτος επανήλθε στην ομάδα από την οποία ξεκίνησε, από τα 5 του χρόνια που βράχηκε για πρώτη φορά μέσα στο χλωριωμένο νερό) ενώ παράλληλα κάνει modeling. «Μία από τις πολλές δουλειές που έχω κάνει ήταν και βοηθός σε κομμωτήριο. Εκεί, με είδε κάποιος κύριος, μου έδωσε την κάρτα ενός πρακτορείου μοντέλων και μου είπε να πάω να το δοκιμάσω. Ότι έχω όλα τα προσόντα και θα μπορούσα να βγάλω καλά λεφτά. Δεν είχα τίποτα να χάσω. Πήγα, τους άρεσα και κάπως έτσι ξεκίνησα και με αυτό. Πλάκα έχει. Καταλαβαίνω βέβαια πως όλα τα χρωστάω στο πόλο, γι αυτό έχω αυτό το καλό σώμα και με επιλέγουν». Και με τις γυναίκες τι γινόταν σε όλες αυτές τις δουλειές; Στα κομμωτήρια ήταν το καλύτερό σου. Ε, Στέλιο; Γελάει, κάνει λακκάκια στα μάγουλα, τρώει άλλη μία κουταλιά από το παγωτό του και σκέφτεται. «Έβγαζα παραπάνω tips. Δεν νομίζω να με αντιμετώπιζαν σεξουαλικά. Κάποιες συνομήλικές μου μπορεί, αλλά οι μεγαλύτερες δεν με έβλεπαν πονηρά, παρόλο που αυτές είναι που μου αρέσουν. Έχει τύχει να πάω με γυναίκα 35 ετών, αλλά αυτό νομίζω πως ήταν εξαίρεση. Η μεγαλύτερη γυναίκα μου αρέσει διότι θα σου δώσει κάτι παραπάνω, θα σου μάθει περισσότερα πράγματα- και δεν εννοώ σεξουαλικά. Ο διαφορετικός τρόπος σκέψης ενός ανθρώπου και η ωριμότητα με εξιτάρουν πολύ». Ο Στέλιος έχει κάνει δύο σχέσεις στη ζωή του, η μία κράτησε οκτώ και η άλλη έξι μήνες («τώρα τι σόι σχέσεις ήταν αυτές σε τόσο μικρή ηλικία δεν καταλαβαίνω» του λέω, αλλά αυτός επιμένει να τις αποκαλεί «σχέσεις» διότι ήταν πιστός σ αυτές- αυτό είναι το κριτήριό του) και ελπίζει κάποια στιγμή να βρει τη γυναίκα εκείνη που θα τον κερδίσει με μία ματιά της, η οποία, εκτός από το πολύ ωραίο πρόσωπο θα ήθελε να έχει και ωραία οπίσθια. Ξαναγελάει. Ξανά τα λακκάκια στο πρόσωπο. «Τον τελευταίο καιρό κάνω πολλά one night stands, άσε έχω μπλέξει. Το πιο δύσκολό μου είναι να μην θέλω εγώ να συνεχίσω μία κατάσταση, να το θεωρήσω ως sex της μίας βραδιάς και να με παίρνει η άλλη όλη μέρα στα τηλέφωνα σαν να έχουμε κάτι παραπάνω από αυτό που έτυχε. Αυτό δεν το αντέχω. Και δεν μπορώ να τις στενοχωρώ κιόλας, δεν μου πάει. Όπως επίσης δεν μπορώ να ανεχτώ και τη ζήλια. Με την αρρωστημένη ζήλια τρελαίνομαι. Μία κοπέλα με την οποία βγαίναμε μαζί, ερχόταν στο κολυμβητήριο καθημερινά, έβγαινα από την πισίνα, κυκλοφορούσα κανονικά με το μαγιό μου, και είχε την απαίτηση να βάζω αμέσως το μπουρνούζι μου στο κορμί μου μόλις έβγαινα από το νερό για να μην με βλέπουν όσες άλλες κάθονταν στις κερκίδες. Τρελές καταστάσεις. Νομίζω στα ερωτικά μου είμαι αρκετά ώριμος και έχω αρκετές εμπειρίες. Σκέψου ότι έκανα για πρώτη φορά sex στα 13 μου χρόνια, στις τουαλέτες του σχολείου, με μία μεγαλύτερη μου. Από τότε έχουν γίνει διάφορα».
Τα λέει όλα όπως του έρχονται στο μυαλό, χωρίς να πολυσκεφτεί αν εκτίθεται περισσότερο από όσο πρέπει αλλά, λέει, πως έτσι είναι και στην καθημερινότητα του: Αυθόρμητος. «Μπορεί να “φταίει” το ζώδιό μου, τοξότης» λέει και παραγγέλνει και δεύτερο παγωτό. Βανίλια με cookies, φυσικά. Δεν σκέφτεται πονηρά για όσους τον πλησιάζουν, δεν βάζει δεύτερες σκέψεις στο μυαλό του, κανείς μέχρι τώρα δεν του έχει φερθεί άσχημα. Ίσως, λέει, να είναι τυχερός γιατί «πάντοτε πέφτω σε καλούς ανθρώπους». Τύχη επίσης θεωρεί την γνωριμία του με τη Βάνα Μπάρμπα. «Μου αρέσει η ηθοποιία. Μέσω κάποιων γνωστών μου που ασχολούνται με τα καλλιτεχνικά πήγα πριν από ένα μήνα στο σπίτι της Βάνας Μπάρμπα, στα γενέθλια της κόρης της, με είδε και με ρώτησε αν θα ήθελα να παίξω μαζί της σε ένα καινούργιο σήριαλ που ετοιμάζει. Δεν ήξερα τι να πω. Τα έχασα διότι, από την άλλη, η Βάνα είναι για μένα κάτι σαν πρότυπο γυναίκας με τον τσαμπουκά και με τον δυναμισμό που βγάζει. Είναι σύμβολο θηλυκού. Ήταν πολύ ξαφνικό για μένα. Φυσικά είπα ναι, διότι είναι κάτι που θα ήθελα να δοκιμάσω, να δω πως φτιάχνεται ένα σήριαλ για την τηλεόραση, έχω πολύ μεγάλη περιέργεια να μάθω πως γίνεται αυτή η δουλειά. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα παρατήσω τα μαθήματά μου και το πόλο. Ούτε πως, ξαφνικά, θα δηλώνω ηθοποιός. Θα τα συνδυάσω όλα και θα τα καταφέρω. Όπως έκανα τόσα χρόνια». Σωστά. «Άλλωστε είσαι τόσο μικρός που όλο το μέλλον είναι μπροστά σου» του απαντώ. Τελειώνει το παγωτό του, γέρνει το κεφάλι του στα δεξιά και με κοιτάει λες και είπα κάτι τρομερά κακό για το δικό του το μυαλό. «Τι μικρός; 19 χρονών είμαι!». Ουπς, την ξέχασα αυτή τη λεπτομέρεια. Με συγχωρείς, Στέλιο.
Δημοσίευση στο περιοδικό "Down Town" τον Αύγουστο του 2008.