19.3.16

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΕΙΡΗΝΑΚΗΣ: "ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΑΘΛΗΤΕΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ"


Ο επιχειρηματίας που έμαθε στους Έλληνες την παραγωγή ελληνικών ερωτικών ταινιών και κατάφερε να βάλει τη Sirina ανάμεσα στις 10 καλύτερες εταιρίες ανάμεσα στις 3.500 χιλιάδες από όλο τον κόσμο στα βραβεία AVN του Las Vegas, μιλάει στο Thema People σε μία σπάνιά του συνέντευξη.

Στην είσοδο του γραφείου του, κλειδωμένο μέσα σε ένα μεγάλο κλουβί, βρίσκεται ένα κουλουριασμένο φίδι. Η διαδικασία για τη λήψη της τροφής του, μετά την επεξήγηση για την αλλαγή του δέρματός του, μου ακούγεται κάπως περίεργη. «Είχα βρει ετοιμοθάνατο τον πύθωνα, σε ένα σπίτι κάποιου γνωστού μου και το έσωσα. Από τότε αυτό είναι η μασκότ της εταιρείας», μου λέει ο Δημήτρης, καθισμένος στο γραφείο του, με φόντο ανάμεσα στα χαρτιά του το εξώφυλλο από την τελευταία του ταινία «Mykonos. Αυτή είναι η μητριά μου», με πρωταγωνίστριες την Κατερίνα, την Αθηνά, τη Στέλλα και τη Βάσια.
-Είναι απενοχοποιημένοι πια οι Έλληνες σε σχέση με το πορνό;
-Ναι. Καταρχήν έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο σ’ αυτό το γεγονός ότι ενημερώνεται πλέον ο κόσμος από το εξωτερικό μέσω internet, αλλά και η παραγωγή που είχαμε κάνει με τη Τζούλια. Από εκεί κι έπειτα στο μυαλό κάθε ανθρώπου υπάρχουν κάποια standards. Εγώ ποτέ δεν κατάλαβα, από μικρό παιδί, γιατί κάτι που κάνει ο καθένας το βράδυ στο κρεβάτι του αν το γυρίσει σε ταινία είναι «κακό» και θεωρείται «πορνογραφία», ενώ αν πάρουμε ένα πριόνι κόβοντας ένα στήθος και ονομάζοντάς το «θρίλερ» είναι για Όσκαρ. Μας έχουν περάσει στο μυαλό ότι είναι νορμάλ να βλέπουμε μία δολοφονία στις ειδήσεις των 8 τρώγοντας μακαρονάδα, ενώ το να δεις μια ερωτική ταινία μόνος σου ή με τη σύντροφο σου είναι κατακριτέο.
-Λόγω της κρίσης έχει μειωθεί πια η πώληση ερωτικών ταινιών;
-Το ερωτικό δεν πεθαίνει ποτέ! Αλλάζει, όμως, το Μέσο. Όποιος επιχειρηματίας ή έμπορος ακολουθήσει το Μέσο σωστά και στο timing που πρέπει δεν χάνεται ποτέ από την αγορά. Μετά την βιντεοκασέτα ακολούθησε το dvd και τώρα παράλληλα το internet και το pay tv με το κανάλι της Sirina στον ΟΤΕ tv.
-Ούτε η ασταθής πολιτική κατάσταση επηρέασε την αγορά στις ερωτικές ταινίες;
-Θα σου απαντήσω με ένα παράδειγμα: μετά το δημοψήφισμα, περιμένοντας την κατάληξη των διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση, είχαμε βγάλει για ένα 48ωρο δωρεάν μια ερωτική ταινία μέσα από το site μας. 500 χιλιάδες Έλληνες, μοναδικοί χρήστες, εκείνες τις μέρες, μπήκαν για να την παρακολουθήσουν. Υπό κανονικές συνθήκες, κάθε μέρα, μπαίνουν στο site μας 50 χιλιάδες μοναδικοί χρήστες!
-Αυτό πώς το εξηγείς;
-Σαν λαός είμαστε ο πιο σεξουαλικός στο τι βλέπουμε. Και δεν μας επηρεάζει τίποτε σε σχέση μ’ αυτό. Ασχέτως του τι κάνουμε τελικά. Γιατί έχει μεγάλη διαφορά το ένα απ’ το άλλο. Κι η θεωρία απέχει πάντα πολύ απ’ την πράξη. Οι Έλληνες είμαστε πολύ του φραπέ, του «θα» και της συμβουλής, αλλά στην πράξη λίγοι το κάνουν.

-Είναι ακριβοπληρωμένοι οι Έλληνες πορνοστάρ;
-Στην Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες, ναι. Παίρνουν πολύ περισσότερα χρήματα. Εξυπακούεται ότι προτού γυριστεί μία ταινία κάνουν όλοι εξετάσεις, γιατί αυτό επιβάλλει η δική μου ηθική. Και δεν χρησιμοποιούνται ποτέ βοηθήματα τύπου βιάγκρα. Γιατί αυτά λειτουργούν ανασταλτικά στα γυρίσματα μιας ταινίας.
-Ποιοι συμμετέχουν στα casting;
-Οι πάντες. Έχουν έρθει στα casting κοπέλες που κάνουν strip show, νοικοκυρές αλλά και καθηγήτριες. Καταρχήν αυτή τη δουλειά δεν μπορείς να την κάνεις μόνο για τα χρήματα. Την κάνεις και επειδή το θέλεις! Επίσης κανείς δεν παίζει σε ερωτική ταινία «λόγω κρίσης» ή «λόγω ανεργίας». Δεν μπορείς να κάνεις τη συγκεκριμένη δουλειά απλά για να πληρώσεις τα δάνειά σου ή δυο ενοίκια, δεν εκτίθεσαι τόσο εύκολα. Πρέπει να το γουστάρεις για να το κάνεις! Και θεωρώ ότι είναι πολύ πιο τίμιο και ηθικό να έρθει μία παντρεμένη γυναίκα και να σου πει «θέλω να παίξω σε μια ερωτική ταινία και δεν ντρέπομαι γι’ αυτό» από μία άλλη παντρεμένη που πάει κάπου και απατά τον άντρα της. Στην τελική, όλα έχουν να κάνουν με τη συμπεριφορά και με τον χαρακτήρα σου.
-Ο χαρακτήρας των πρωταγωνιστών πώς επηρεάζει την ποιότητα μιας ερωτικής ταινίας;
-Η προσωπικότητα του πρωταγωνιστή είναι μακράν ο κύριος παράγοντας για να πετύχει ή όχι μια ερωτική ταινία. Αν φύγουμε από την Αθήνα ένα σετ 30 άτομα για τη Μύκονο ώστε να κάνουμε ένα γύρισμα και μία πρωταγωνίστρια είναι πολύ ζηλιάρα, δημιουργεί ίντριγκες ή προσβάλλει τον πρωταγωνιστή με οποιοδήποτε τρόπο με αποτέλεσμα να μην έχει στύση, τότε σπάει όλη η αλυσίδα. Κι αν χάσω μία μέρα από την ταινία καταστρέφομαι τότε οικονομικά γιατί σαν σωστός επιχειρηματίας εγώ πρέπει να πληρώσω όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα.
-Έχεις σκεφτεί ότι κάποιες από τις πρωταγωνίστριές σου χρησιμοποιούν τη συμμετοχή τους στις ταινίες σου προκειμένου να πάνε στη Μύκονο παριστάνοντας τα «μοντέλα» προκειμένου να εκδίδονται εκεί;
-Τα πάντα ρει. Εσύ έχεις σκεφτεί ότι μπορεί μια πρωταγωνίστρια μου να έχει έρθει να παίξει σε ταινία μου, την οποία έστειλε ο άντρας της επειδή γουστάρει να τη βλέπει να παίζει σε ταινία; (χαμογελάει).
-Ποιο είναι το μεγαλύτερο προσόν που πρέπει να έχει μία γυναίκα ώστε να συμμετάσχει σε μια ταινία σου;
-Οτιδήποτε είναι φυσικό πουλάει πάντα πιο πολύ. Κάποιες γυναίκες πιστεύουν ότι θα είναι πολύ πιο θελκτικές αν, για παράδειγμα, προσθέσουν στήθος. Αυτό είναι λάθος. Πιο πολύ θα πουλήσει ένα φυσικό στήθος, έστω κι αν είναι μικρό, παρά ένα σιλικονάτο, πλαστικό, ολοστρόγγυλο, ψεύτικο. Κριτήριο επίσης για να βγαίνει κάτι ωραίο στο φακό είναι να έχει ο πρωταγωνιστής πάθος γι’ αυτό που κάνει.
-Αυτό πώς το καταλαβαίνεις;
-Είναι η δουλειά μου. Αλλά και πριν απ τις 50 ταινίες που έχω γυρίσει και τα 100 περίπου ερασιτεχνικά, καταλάβαινα ποιοι κάνουν για τη δουλειά και ποιοι όχι. Αν καθίσει μία γυναίκα μπροστά μου θα καταλάβω από το πώς φέρεται αν είναι σεξουαλική ή όχι. Φαίνεται. Ακόμη και σε ένα τραπέζι με δέκα γυναίκες μπορώ πολύ εύκολα να καταλάβω ποια θα αποδώσει καλύτερα στη δουλειά και ποια όχι. Και, πολλές φορές, τα φαινόμενα, απατούν. Ακόμη και από ένα e-mail που θα σου στείλει μία γυναίκα, πώς γράφει, μαζί με τις φωτογραφίες που το συνοδεύουν και απ’ τον τρόπο που τις έχει τραβήξει, περίπου μπορείς να καταλάβεις αν κάνει για ταινία πορνό ή όχι. Είναι πολύς κόσμος που θέλει να παίξει σε ερωτικές ταινίες, δεν μπορώ να κάνω casting για τόσο κόσμο. Οπότε εξοικονομώ κάπως το χρόνο μου, αν σκεφτείς ότι λαμβάνω περίπου 10-20 βιογραφικά τη μέρα.
-Αντίστοιχα, ποια είναι τα προσόντα που πρέπει να έχει ένας άντρας για να πρωταγωνιστήσει στις ταινίες σου;
-Αντίθετα με ό,τι μπορεί να πιστεύουν κάποιοι, στον άντρα δεν παίζει ρόλο το μέγεθος. Το παιχνίδι είναι εγκεφαλικό – στο πώς επικοινωνεί με τη γυναίκα και αν το ‘χει. Μπορεί κάποιος να έχει ένα τεράστιο πέος αλλά η συμπεριφορά του να είναι τόσο άσχημη που η συμπρωταγωνίστριά του να μην θέλει ούτε να τον ακουμπήσει! Ενώ κάποιος με νορμάλ μέγεθος να το ‘χει τόσο πολύ, παίζοντας μαζί της εγκεφαλικά, που η άλλη να τον κοιτάει και να της τρέχουν τα σάλια. Κι αυτό φαίνεται στο γυαλί. Αυτό συμβαίνει και στη ζωή – πάντα η τέχνη αντιγράφει τη ζωή και η ζωή την τέχνη. Στην παραγωγή ταινιών είναι σα να προπονείς μία ομάδα ποδοσφαίρου. Το πώς θα μιλήσω, πώς θα συνεννοηθώ, πώς θα οργανώσω όλη την ομάδα είναι το πιο βασικό για να λειτουργήσουν μετά καλά οι «αθλητές». Στο sex παίζει μεγάλο ρόλο η ψυχολογία, το πάθος και η επικοινωνία. Από ‘κει και πέρα, μπορεί να πεις μια κουβέντα σε κάποιον και να συνεχίσει τη σκηνή άλλες δύο ώρες ενώ αν πεις μια λάθος κουβέντα να καταστραφεί όλο το γύρισμα. Οι πρωταγωνιστές μου είναι σαν αθλητές σεξουαλικών επιδόσεων.
-Πώς καταλαβαίνεις ότι πέτυχε μια σκηνή;
-Από πριν το γνωρίζουμε, απ’ τη συμπεριφορά των πρωταγωνιστών. Και το επιβεβαιώνουμε όταν κοιταζόμαστε με το συνεργείο και αναρωτιόμαστε «τι γίνεται εδώ τώρα;».
-Όχι απ’ το αν ερεθίστηκε το συνεργείο ή εσύ κατά τη διάρκεια της σκηνής;
-Αυτό δεν συμβαίνει σχεδόν ποτέ! Είμαστε τόσο αγχωμένοι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, που το μόνο που κοιτάμε είναι πώς θα βγει καλό το αποτέλεσμα.
-Είναι αλήθεια πως η Τζούλια Αλεξανδράτου είχε πληρωθεί με 200 χιλιάδες ευρώ για το «Απαγορευμένο»;
-Είναι κάπου εκεί το ποσό και τα πάντα κατατεθειμένα στην Εφορία. Όπως και κάθε μας επαγγελματική κίνηση.
-Έχεις ξαναδώσει τέτοιο ποσό σε πρωταγωνίστριά σου;
-Ποτέ. Αλλά έπρεπε να γίνει αυτό τότε, γιατί μετά τη Τζούλια μας έμαθε ακόμη και το πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας.
-Έχουν έρθει άλλοι αναγνωρίσιμοι για να πρωταγωνιστήσουν σε ταινίες σου;
-Ναι! Και άντρες και γυναίκες. Έχουμε κάνει και δοκιμαστικό σε άντρες πολύ διάσημους, που κατά τα λεγόμενα τους «πήδηξαν όλη την Αθήνα», αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα μόλις άναψαν τα φώτα. Αλλά θα ήταν ανήθικο απ’ τη μεριά μου να βγάλω αυτό το βίντεο, από τη στιγμή που οι ίδιοι δεν το ήθελαν, μόνο και μόνο για να βγάλω λεφτά. Εξάλλου, δεν μ’ ένοιαζαν ποτέ τα λεφτά! Κάνω αυτή τη δουλειά γιατί μ’ αρέσει!
-Έχεις κάποια εξήγηση γι’ αυτό;
-Πως γίνεται να μην μ’ αρέσει μια ωραία γυναίκα με ωραία οπίσθια; (γελάει). Σε ποιον άντρα δεν θ’ άρεσε αυτή η δουλειά; Κι όσο κι ακουστεί περίεργο για κάποιους, χρειάζεται πολύ ηθική και παιδεία για να κάνεις αυτή τη δουλειά. Και να ‘σαι πολύ τίμιος!
-Ποιος πολιτικός πιστεύεις πως θα ήταν ιδανικός πρωταγωνιστής σε ταινία σου;
-Μου θυμίζεις μία ταινία που είχαμε βγάλει, για την οποία έγραψαν και οι business Times του Λονδίνου, «η εκδίκηση του λαού πάνω στη γυναίκα του υπουργού». Κανένας πολιτικός δεν θα μπορούσε να παίξει σε ταινία πορνό! Γιατί, για να ‘σαι καλός σ’ αυτή τη δουλειά, πρέπει να είσαι μαχητής. Κι όπως είπαμε και στην αρχή, ο χαρακτήρας παίζει τον σημαντικότερο ρόλο στον καλό πρωταγωνιστή. Ο κακός χαρακτήρας μπορεί να καταστρέψει ένα ολόκληρο γύρισμα. Ακόμη και ως επιχειρηματίας, ούτε περίπτερο δεν θ’ άνοιγα με τους πολιτικούς που έχουμε, δεν θα ‘βγαζα άκρη.  
-Η προσωπική σου ζωή επηρεάζεται απ’ τη δουλειά σου;
-Όλοι φαντάζονται ότι ερχόμαστε το πρωί στο γραφείο, πίνουμε έναν εσπρέσο και γίνεται μία παρτούζα. Η πραγματικότητα, όμως, είναι άλλη: κάθε τρεις μήνες, για πέντε μέρες, βγάζω δύο ταινίες. Όλο το άλλο είναι εμπορικό κομμάτι – πώς θα είναι το εξώφυλλο, πώς θα προωθηθεί η ταινία, πώς θα βγει στο περίπτερο. Άρα σεξουαλικά δεν μπορεί να με επηρεάσει πολύ σε σχέση μ’ αυτό που γίνεται.
-Στην έπεσε ποτέ πρωταγωνίστριά σου;
-Πρέπει να είσαι πολύ αυστηρός σ’ αυτό που κάνεις. Και δεν μπερδεύω ποτέ την προσωπική μου ζωή με τη δουλειά μου. Πρέπει να είσαι στεγανός, να μην παρασύρεσαι με τίποτα!

Δημοσίευση στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" τον Σεπτέμβριο του 2015. http://www.protothema.gr/Stories/article/509780/dimitris-seirinakis-oi-ellines-pio-polu-vlepoun-sex-para-to-kanoun/. Φώτο: Πάρις Ταβιτιάν, Lifo.gr