15.9.11

ΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ: "ΕΧΩ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ"


Είναι από τους ελάχιστες περιπτώσεις λαϊκών τραγουδιστών που, σε μικρή ηλικία, στα 27 του χρόνια, κατάφερε να γίνει πρώτο όνομα στα νυχτερινά μαγαζιά. Ποιο ήταν το τίμημα για τον ίδιο;
-Η εικόνα σου διαφέρει πολύ από πολλούς λαϊκούς τραγουδιστές. Ήταν δική σου απόφαση να υιοθετήσεις αυτό το προφίλ;
-Βεβαίως. Εγώ πάντα ήθελα να διαφέρω και, ένα από αυτά τα στοιχεία που επεδίωκα για να με κάνουν ξεχωριστό- εκτός από τα τραγούδια μου-, ήταν το στήσιμο, η εικόνα μου. Αυτό βλέπω ότι αρέσει και στον κόσμο. Οι εποχές αλλάζουν. Δεν βάζω ταμπέλες ως προς το πώς πρέπει να είναι ένας τραγουδιστής.
-Σε φοβίζει που, στα 27 σου χρόνια, είσαι ήδη πρώτο όνομα;
-Όχι. Το όνειρό μου πάντα ήταν να τραγουδάω. Η ταμπέλα «πρώτο όνομα» δεν με νοιάζει καθόλου, εμένα με ενδιαφέρει αυτό που κάνω να έχει αντίκρισμα στον κόσμο. Χαίρομαι πολύ που έχω καταφέρει κάποια πράγματα στη ζωή μου.
-Δεν ξέφυγες ποτέ;
-Ποτέ. Το αντίθετο. Αισθάνομαι πολύ πιο ταπεινός από ό,τι ήμουν πιο πριν. Κάτι με κάνει ώστε να προσπαθώ να μην στενοχωρώ τους ανθρώπους που με έχουν βοηθήσει και με έχουν στηρίξει. Ιδιαίτερα τον κόσμο. Εξάλλου, σαν άνθρωπος δεν επιδεικνύομαι καθόλου. Μόνο στην πίστα είμαι- με την καλή έννοια- ψώνιο.
-Πως έχει αλλάξει η ζωή σου τα τελευταία χρόνια;
-Προς το καλύτερο. Όταν έχεις ένα στόχο, ένα όνειρο- και αυτό βλέπεις να πραγματοποιείται-, νομίζω είναι το μεγαλύτερο δώρο.
-Τι έχασες;
-Έχω παραμελήσει πάρα πολύ την προσωπική μου ζωή, αλλά δεν στενοχωριέμαι καθόλου γι αυτό. Δεν λέω ότι δεν έχω καθόλου προσωπική ζωή, απλά έχω δώσει το βάρος στη δουλειά μου.
-Από πότε έχεις να κάνεις σχέση;
-Τέσσερα χρόνια.
-Δεν σου λείπει;
-Μου λείπει, αλλά νομίζω ότι με τον καιρό θα έρθει και αυτό. Δεν βιάζομαι. Ωστόσο, είμαι ένας φυσιολογικός άνθρωπος: Φλερτάρω, με φλερτάρουν, όλα είναι μια χαρά.
-Σε έφερε ποτέ κάποια θαυμάστριά σου σε δύσκολη θέση;
-Υπάρχει κόσμος που έρχεται στο καμαρίνι και είναι ευγενικός. Σκέψου επίσης ότι, όποιος έρχεται στο καμαρίνι- είτε είναι μεγάλος, είτε μικρό παιδί-, εγώ του μιλάω πάντοτε στον πληθυντικό. Απαιτώ όμως και από τον άλλον, να είναι έτσι. Υπάρχουν κάποια νέα κορίτσια που έχουν περισσότερο θράσος από το επιτρεπόμενο όριο. Αυτό δεν μου αρέσει.
-Είχες ποτέ ερωτική σχέση με θαυμάστριά σου;
-Ναι. Στις αρχές της πορείας μου. Έχω φλερτάρει πολλές φορές με θαυμάστριά μου και νομίζω ότι είναι και πάρα πολύ υγιές αυτό.
-Παλιά έλεγες ότι σου αρέσουν οι μεγαλύτερες γυναίκες γιατί με αυτές επικοινωνείς περισσότερο. Ισχύει ακόμη;
-Γενικότερα, επικοινωνώ καλύτερα με μεγαλύτερους ανθρώπους- είτε σε φιλικό, είτε σε ερωτικό επίπεδο. Ίσως γιατί έχω ζήσει κάποια πράγματα παραπάνω από τους περισσότερους συνομήλικούς μου.
-Αν σε φλέρταρε ποτέ κάποιο αγόρι, πως θα αντιδρούσες;
-Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους gay, ποτέ δεν είχα και τους εκτιμώ ιδιαίτερα. Ο καθένας όμως έχει την προσωπική του ζωή και αυτή είναι για τον εαυτό του. Στη δική μου περίπτωση, με πάρα πολύ κομψό τρόπο, θα το απέφευγα. Δεν προσβάλω ποτέ!
-Το βιοτικό σου επίπεδο έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια;
-Μέσα σε λογικά πλαίσια. Έχω ένα σπίτι, το οποίο είναι 100 τετραγωνικά, μένω μαζί με το σκυλάκι μου, έχω και ένα αυτοκίνητο. Ζω όπως ο περισσότερος κόσμος. Κάποια από τα χρήματά μου τα αποταμιεύω, με κάποια αγοράζω τα ρούχα που φοράω στο μαγαζί, στηρίζω επίσης την οικογένειά μου και τους δικούς μου ανθρώπους.
-Δηλώνεις όλα σου τα λεφτά στην Εφορία;
-Βέβαια. Δεν έχω κλέψει ποτέ! Αλλά, επίσης, δεν θέλω και να με κλέβουν. Δηλώνω όλα τα λεφτά μου στην Εφορία αλλά απαιτώ να μου συμπεριφέρονται και αυτοί το ίδιο νόμιμα και όμορφα όπως κάνω κι εγώ. Μερικές φορές είναι υπερβολικοί στο να ζητάνε το 50% από εμάς τους καλλιτέχνες γιατί, ο καλλιτέχνης, δεν θα είναι για πάντα, δεν είναι δημόσιος υπάλληλος, σήμερα είσαι ψηλά, αύριο δεν θα σε ξέρει κανείς.
-Είσαι έτοιμος για τη μέρα που δεν θα είσαι πια πρώτο όνομα;
-Βεβαίως. Όλοι οι τραγουδιστές πρέπει να είμαστε έτοιμοι γι αυτό. Δεν μπορούμε να είμαστε πάντα πρώτοι. Υπάρχουν στιγμές στην καριέρα μας που είναι πάρα πολύ ανοδικές, αλλά υπάρχει και η κάμψη. Το βλέπουμε να συμβαίνει αυτό γύρω μας, σε πάρα πολλούς ανθρώπους.
-Αν δεν είχες ασχοληθεί τελικά με το τραγούδι, ποια άλλη δουλειά θα μπορούσες να κάνεις;
-Οποιαδήποτε. Άλλωστε δουλεύω από 13 χρόνων: Στο ψαράδικο της οικογένειάς μου, σε πιτσαρία κάνοντας delivery-παράλληλα με το τραγούδι-, και πολλές άλλες ακόμη. Πάντα μου άρεσε να δουλεύω και να βγάζω τα δικά μου χρήματα. Ωστόσο, αν δεν ασχολιόμουνα τελικά με το τραγούδι, θα ήθελα να είχα σπουδάσει ψυχολογία. Νομίζω ότι έχω πολύ ανεπτυγμένο ένστικτο και μπορώ να διαβάζω τους ανθρώπους από την πρώτη τους κουβέντα.
-Έχεις δοκιμάσει ποτέ ναρκωτικά;
-Ποτέ! Τα σιχαίνομαι, είμαι κατά των ναρκωτικών. Είναι κρίμα νέοι άνθρωποι να χάνονται, μπλεγμένοι σε αυτές τις καταστάσεις.
-Αλκοόλ πίνεις;
-Το πολύ δύο ποτήρια, και αυτό μόνο όταν βγαίνω έξω με τους φίλους μου.
-Καπνίζεις;
-Αυτή είναι η κακή μου συνήθεια. Αν και προσπαθώ τελευταία να το μειώσω με κάποιους επιστημονικούς τρόπους.
-Είσαι τόσο καλό παιδί, Νίκο;
-(γελάει) Αυτό μου λένε κάποιοι, αλλά δεν σημαίνει ότι είμαι και ο καλύτερος άνθρωπος. Έχω και εγώ τις εκρήξεις μου, είμαι νευρικός, κάποιες φορές μπορεί να γίνω και αντιπαθητικός. Γενικά, είμαι κυκλοθυμικό άτομο, μπορεί να έχω πολύ καλή διάθεση και, την αμέσως επόμενη στιγμή, σε κλάσματα δευτερολέπτου, να μην θέλω να βλέπω κανέναν.
-Περνάς περιόδους κατάθλιψης;
-Έχω περάσει πάρα πολλές. Αυτό δεν είναι εύκολο να το αποφύγεις και νομίζω ότι συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους. Ίσως να οφείλεται και στη δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα μας. Βγαίνω έξω και δεν βλέπω χαρούμενα πρόσωπα.  
Δημοσίευση στην εφημερίδα "Έθνος"- ένθετο "Radar", τον Φεβρουάριο του 2011.