4.9.13

ΒΙΚΥ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ: "ΜΕ ΦΛΕΡΤΑΡΟΥΝ, ΕΝΩ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗ"


-Πως καταφέρνεις να είσαι πάντα τόσο αισιόδοξη, παρά τα όσα μπορεί να συμβαίνουν στη ζωή σου αλλά και γενικότερα;
-Κι εγώ έχω αναρωτηθεί γι αυτό, αλλά μάλλον πρέπει να γεννήθηκα έτσι. Είναι γονιδιακό: Γεννήθηκα αισιόδοξη. Και αυτό, παρά τις δυσκολίες και παρά τα όσα συμβαίνουν στη ζωή ολονών μας. Με τον ίδιο τρόπο που κάποιος γεννιέται γαλανομάτης, ξανθός και πάει λέγοντας… 
-Έτσι ήσουν από παιδί;
-Ναι. Αυτό ήταν κάτι που μου είχε μάθει ο μπαμπάς μου-η μεγάλη αυτή πρόσφατη απώλεια της ζωής μου-αλλά και η μαμά μου. Πάντα έβλεπα μισογεμάτα τα πράγματα, ποτέ δεν είδα κάτι μισοάδειο. Πάντοτε αντίκριζα την προοπτική στο να γίνει κάτι καλύτερο και όχι στο πόσο χάλια είναι κάτι ή πόσο ατελές. Γιατί ήξερα πως, ακόμη κι αυτό το ατελές, έχει τις δυνατότητες να γίνει τέλειο.
-Και πως αντιμετώπιζες τις στιγμές που τα πράγματα στη ζωή σου δεν πήγαιναν έτσι όπως εσύ θα επιθυμούσες;
-Έλεγα πάντα ότι είναι μία δοκιμασία που θα πρέπει να την περάσω γιατί θα με κάνει καλύτερο άνθρωπο, γιατί θα μου διδάξει πράγματα. Όπως σε όλους τους ανθρώπους, έτσι και σε μένα, έχουν συμβεί πολλά άσχημα στη ζωή-δεν αποτελώ εξαίρεση. Θέματα που αφορούν στην υγεία, στην εργασία, στην οικογένεια γενικότερα. Δεν μπορείς να ξεφύγεις από τα προβλήματα-αυτή είναι η ανθρώπινη μοίρα. Το έζησα και πρόσφατα αυτό, όταν έφυγε ο πατέρας μου απ τη ζωή, που τόσο πολύ αγαπούσα…Ξέρεις, είναι σαν αυτό που υπάρχει στην επιτύμβια πλάκα του Παπαδιαμάντη στη Σκιάθο: «Σαν να ‘χαν ποτέ τελειωμό τα βάσανα και οι στεναγμοί του κόσμου…». Και από αυτά τα βάσανα-σε διαβεβαιώ-δεν ξεφεύγει κανείς...

-Πες μου μία μεγάλη δυσκολία που έχεις ζήσει, πριν από το θάνατο του μπαμπά σου… 
-Αφορούσε σε ένα ατύχημα που συνέβη στο γιο μου, στο μάτι του, το οποίο ξεπεράστηκε μετά από πολλή προσπάθεια και κράτησε περίπου δύο χρόνια. Ένα παιδάκι στην τάξη του, του είχε πετάξει έναν χάρακα στο μάτι, με πολύ άσχημα αποτελέσματα. Θα έλεγα πως αυτή ήταν η χειρότερη περίοδος της ζωής μου. Μέχρι το θάνατο του μπαμπά μου…(συγκινείται)
-Είσαι τόσο ευσυγκίνητη;
-Πολύ! Αλλά, ξέρεις, δεν είμαι απλώς ευσυγκίνητη, είμαι «ευ» γενικότερα στο συναίσθημα: εύκολα γελάω, εύκολα χαίρομαι. Τις ζω τις στιγμές μου, δεν τις αφήνω να περάσουν έτσι-μπαίνω μέσα στη στιγμή και φορτώνομαι επάνω της. Αφήνω τη στιγμή να με πάρει μαζί της. Ακόμη και την πολύ δύσκολη…
-Εύθραυστη είσαι;
-Δεν θα το ‘λεγα. Ποτέ δεν ήμουν εύθραυστη. Πάντα ήμουν ένα παιδί που είχε δύναμη μέσα του. Ακόμη και σε ό,τι με κατέβαλε ψυχικά, έβρισκα να κάνω κάτι άλλο που να μου δίνει ενέργεια, έβρισκα πάντα το αντίδοτό μου.
-Υπάρχουν μυστικά για την πραγματική ευτυχία, Βίκυ;
-Η πραγματική ευτυχία είναι στο να θέλεις να είσαι ευτυχισμένος. Αν έχεις πάρει την απόφαση να θέλεις να είσαι ευτυχισμένος, τότε θα βρίσκεις τον τρόπο να περνάς όμορφα-νομίζω στις περισσότερες των συνθηκών. Κι αν δεν έχεις την δυνατότητα να περνάς καλά στο σπίτι σου, μην περιμένεις να περάσεις καλά στην Κίνα! Υπάρχουν άνθρωποι που το «καλά» το έχουν μέσα τους και το κουβαλάνε-και νομίζω ότι ανήκω σε αυτή την κατηγορία-, αλλά υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι δεν είναι πουθενά ευχαριστημένοι-είναι μίζεροι, καρμίρηδες, γκρινιάρηδες. Τους σιχαίνομαι όλους αυτούς.
-Πέρασες ποτέ κρίση ηλικίας;
-Καλέ, τι «κρίση ηλικίας» να περάσω; Εγώ πάω στα τουρνουά-κάτι που συνέβη και πρόσφατα σε πανευρωπαϊκούς αγώνες στην Πράγα, όπου κέρδισα μάλιστα και δύο μετάλλια-και χτυπιέμαι με τα κοριτσάκια που είναι 18 και 20 χρόνων-συμμαθήτριες, δηλαδή, του γιου μου-και θα περάσω κρίση ηλικίας; Τι λες τώρα; Αυτά, βέβαια, υπάρχει πιθανότητα να είναι μόνο στο μυαλό μου, διότι μπορεί να με βλέπουν οι άλλοι απέξω και να λένε «τι κάνει τώρα αυτή στα τουρνουά;». Αλλά δεν με ενδιαφέρει! Πραγματικά! Περνάω εγώ καλά εκείνη τη στιγμή; Είμαι μέσα στην ενέργεια και στη χαρά; Κάνω κάτι καλό που δεν ενοχλεί κανέναν; Γιατί, λοιπόν, να μην το απολαύσω; Έχω να δώσω λογαριασμό σε κάποιον; Άλλωστε, ποτέ δεν μου συνέβη να καθορίζει τη ζωή μου η γνώμη των άλλων. Αυτό δεν το ‘χα ποτέ και έτσι ζω τη ζωή μου: δεν ζω τη ζωή που θέλουν οι άλλοι να ζήσω.
-Δεν σε ενοχλεί η φθορά που-μοιραία-προκαλεί ο χρόνος στο σώμα;
-Δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο, αλλά τι να κάνω; Μπορώ να το αλλάξω;
-Βέβαια! Με το «μαγικό νυστέρι».
-Νυστέρι δεν θέλω να βάλω ποτέ! Θεωρώ μεγάλο λάθος το να «κόβεσαι» γενικά-είναι λόγος να φύγει απ τα τσάκρα η ενέργειά σου. Δεν πρέπει να δημιουργείς τέτοιου τύπου «τομές» στο σώμα-άλλο το να κάνω μία εγχείρηση επειδή, για παράδειγμα, έχει πρόβλημα η χολή μου. Αλλά, για την εμφάνισή μου, δεν θα έμπαινα ποτέ σε αυτή τη διαδικασία. Και επίσης, έχω μεγάλο πρόβλημα με τη νάρκωση. Σκέψου ότι δεν έκανα ούτε επισκληρίδιο για να γεννήσω-έκανα δύο γέννες με απόλυτα φυσιολογικό τρόπο. Και αυτό προέρχεται από την εφηβική μου ηλικία, όταν χρειάστηκε να κάνω εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας που δεν ξυπνούσα και χρειάστηκε να μου δώσουν αντίδοτα. Από τότε μου είπαν ρητά ότι θα πρέπει να προσέχω τη νάρκωση.
-Ενοχλεί το σύζυγο και τα παιδιά σου το γεγονός ότι είσαι αναγνωρίσιμη; Πως και μία βόλτα να κάνετε μαζί στη Θεσσαλονίκη, όλοι θα σε αναγνωρίσουν, όλοι θα σου μιλήσουν…
-Το χαίρονται. Γιατί βλέπουν την αναγνώριση, την αποδοχή. Είναι μεγάλη βλακεία να προσπαθούμε μια ζωή-εμείς οι άνθρωποι που εκτιθέμεθα δημόσια-να γίνουμε γνωστοί μέσα από τη δουλειά μας και, όταν συμβεί αυτό, να φοράμε μαύρα γυαλιά για να μην μας αναγνωρίζουν. Είναι λίγο αυτοαναίρεση αυτό το πράγμα.
-Με αυτό τον τρόπο, όμως, δεν καταργούνται οι απόλυτα προσωπικές στιγμές; Το να σε φιλήσει, για παράδειγμα, ο σύζυγός σου αυθόρμητα στο δρόμο;
-Το κάνει χαλαρά! Δεν καταλαβαίνει τίποτα! Γιατί νομίζεις ότι εγώ έχω καμία αναστολή στο να ζήσω τη ζωή μου έτσι όπως θέλω εγώ να τη ζήσω την εκάστοτε περίοδο; Και δυνατά θα γελάσω και θα φωνάξω και με τις φίλες μου θα βγούμε να τα πούμε και να τραγουδήσουμε. Άκουσε να σου πω κάτι: Ο Θεός μας έδωσε μία ζωή! Και έχω αποφασίσει να τη ζήσω όπως θέλω εγώ, και όχι όπως μου επιβάλλει η δημόσια εικόνα μου. 
-Ακούγεται κλισέ η ερώτηση, αλλά νομίζω πως είσαι «ειδική» στο να απαντήσεις σ αυτό: Πως καταφέρνεις και διατηρείς, για πάνω από 20 χρόνια, τη σχέση με το σύζυγό σου τόσο ζωντανή, Βίκυ;
-Το να κρατήσει μία σχέση τόσα χρόνια δεν είναι θέμα του να ασκήσεις μία τακτική. Είναι θέμα να νιώθεις καλά με έναν άνθρωπο. Και εγώ πιστεύω ότι πραγματικά ταιριάζουμε πολύ με τον άντρα μου. Αλλιώς, δεν θα ήμασταν τόσα χρόνια μαζί.
-Ήταν κεραυνοβόλος έρωτας;
-(χαμογελάει) Ναι, έρωτας με την πρώτη ματιά. 15 χρόνων ήμουν όταν τον γνώρισα, μέσα σε ένα σινεμά. Δεν τα φτιάξαμε τότε φυσικά, όμως εγώ ήξερα-από τότε-ότι αυτός θα είναι ο άντρας της ζωής μου!
-Ήταν ο πρώτος σου μεγάλος έρωτας;
-Όχι. Γιατί μετά χαθήκαμε-ο Γιάννης πήγε στην Αμερική για να κάνει μεταπτυχιακά, εγώ είχα περάσει εδώ στο πανεπιστήμιο-και ξαναβρεθήκαμε μετά. Στο μεταξύ, όμως, είχαμε τις ζωές μας.
-Θα συγχωρούσες ποτέ την απιστία;
-Αν μου το ρωτούσες αυτό πριν από 10 χρόνια, μπορεί να σου απαντούσα πολύ απόλυτα «όχι!». Αλλά, δεν είναι αυτό το άπαν.
-Με εντυπωσιάζεις!
-Κοίτα, είναι και τελείως διαφορετική η προσέγγιση ενός άντρα από μία γυναίκα σε αυτό το θέμα. Πιστεύω ότι ένας άντρας μπορεί να απιστήσει σαν να πίνει ένα ποτήρι νερό την ώρα που διψάει. Ενώ, μία γυναίκα, δεν το κάνει για λειτουργικούς και βιολογικούς λόγους, το κάνει περισσότερο εγκεφαλικά-και αυτό είναι πιο «βαρύ»-, από την άποψη ότι σημαίνει ολοκληρωτικό δόσιμο στην πράξη της. Επομένως, χωρίς να λέω και μεγάλη κουβέντα-γιατί δεν ξέρω-μπορεί και να συγχωρούσα την απιστία. Στο μέτρο βέβαια-και να το τονίσουμε αυτό-που αυτή η απιστία δεν είναι κάτι σημαντικό και δεν θα δημιουργούσε πρόβλημα στα παιδιά μου ή στην ψυχολογία τους. Γιατί προηγούνται τα παιδιά. Κι όταν κάνεις παιδιά, οφείλεις, πρώτα απ όλα, να λαμβάνεις υπόψιν σου αυτά. Αλλιώς να μην τα έκανες. Θεωρώ πως δεν δικαιούμαστε να πληγώνουμε τα παιδιά μας! Θα μου πεις, ο άλλος που απιστεί δεν το σκέφτηκε αυτό; Αν το σκεφτόταν, δεν θα έπρεπε να απιστήσει καν και γενικώς σημαίνει πως δεν σκέφτεται και πολύ βαθιά. Απ την άλλη, εσύ πιστεύεις ότι μία γυναίκα εύκολα θα μπορούσε να μάθει τις απιστίες του συζύγου της;
-Υπάρχουν τρόποι…Μπορείς να κοιτάξεις το κινητό του, για παράδειγμα. Το κάνουν αρκετές...
-Α πα πα. Βαριέμαι αφόρητα αυτούς τους τρόπους κι ούτε θα έπεφτα ποτέ σ’ αυτή τη διαδικασία.
-Τις ωραιότερες στιγμές της ζωής σου, τις ζεις με τα παιδιά σου;
-Όχι βέβαια. Τα παιδιά μου θα φύγουν, κάποια στιγμή, από μένα. Κι αν εγώ συνδέσω τις ωραιότερες στιγμές της ζωής μου με τα παιδιά μου, μετά από λίγα χρόνια τα παιδιά μου θα κάνουν τις δικές τους ζωές κι εγώ θα μείνω χωρίς ζωή. Ε, όχι! Ζω, λοιπόν, όλες μου τις στιγμές μοναδικά. Με όλα μου τα κύτταρα! 
-Σε φλερτάρουν άντρες ενώ ξέρουν ότι είσαι παντρεμένη;
-Ε, ναι.
-Και πως αντιδράς; Κολακεύεσαι;
-Φυσικά και κολακεύομαι. Τι θα πω; «Βρε, άει στο διάολο από δω πέρα!»;
-Υπήρξε ποτέ κάποιος που να είναι πολύ επίμονος στο φλερτ;
-Βεβαίως.
-Και πως το σταμάτησες;
-Όταν δεν ρίχνεις ξυλαράκια στη φωτιά, τότε η φωτιά θα σβήσει κάποια στιγμή από μόνη της.
-Για να έρθω στα τηλεοπτικά, σε χαροποιούν τα τόσο υψηλά νούμερα τηλεθέασης της εκπομπής-η οποία θα συνεχίσει να προβάλλεται και του χρόνου-, ή σε αγχώνουν σε σχέση με το επόμενό σου βήμα;
-Δεν σκέφτομαι μακροπρόθεσμα σε σχέση με αυτό το θέμα, κοιτάω να ζω αυτό που υπάρχει τώρα. Κι έχω μάθει να είμαι ευχαριστημένη με ό,τι έρχεται στη ζωή μου, με τις συνθήκες που έρχεται, με ό,τι έχω. Γιατί, αν αρχίσεις να προσδοκάς το κάτι άλλο, το κάτι περισσότερο, το κάτι καλύτερο, τότε χάνεις το σήμερα, χάνεις αυτό που ζεις. Άρα δεν ζεις. 
Η «δίαιτα του μπικίνι» από τη Βίκυ Χατζηβασιλείου: 
Η «δίαιτα του μπικίνι» είναι ένας απλός και εύκολος τρόπος, για να υπολογίσετε την ποσότητα του φαγητού που χρειάζεται να καταναλώσετε προκειμένου να χάσετε 2-3 κιλά. Επειδή δεν απαιτείται ούτε να ζυγίζετε τα τρόφιμα, ούτε να μετράτε τις ποσότητες με φλιτζάνια και κουταλάκια, μπορείτε να την εφαρμόσετε όχι μόνο στο σπίτι, αλλά και κατά τη διάρκεια των διακοπών σας. Αρπάξτε λοιπόν το μπικίνι σας! Μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για υγιεινή διατροφή.. 
Το μέγεθος μετράει 
Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το μέγεθος των μερίδων που καταναλώνουμε, αλλά και το μέγεθος του σερβίτσιου μας. Ξεκινήστε από το σερβίτσιο που έχετε στο σπίτι. Μετρήστε με μία μεζούρα τη διάμετρο του πιάτου που χρησιμοποιείτε, για να σερβίρετε το μεσημεριανό σας γεύμα. Εάν είναι περισσότερο από 23 εκατοστά, βάλτε το πίσω στο ντουλάπι και αγοράστε ένα πιάτο με μικρότερη διάμετρο. 
Φανταστείτε ένα μπικίνι μέσα στο πιάτο σας 
Το άνω μέρος του μπικίνι αποτελείται από 2 τρίγωνα, καθένα από τα οποία αντιστοιχεί περίπου στο ¼ του πιάτου. Η ποσότητα της πρωτεΐνης που θα καταναλώνετε στο μεσημεριανό γεύμα (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, τυρί, αυγό), πρέπει να αντιστοιχεί στο ένα τρίγωνο του μπικίνι, δηλαδή στο ¼ του πιάτου. Αντίστοιχα, το άλλο τρίγωνο, πρέπει να καλυφθεί από τις αμυλούχες τροφές (ρύζι, πατάτα, μακαρόνι, ψωμί κλπ). Τέλος, το κάτω μέρος του μαγιό σας αντιστοιχεί στο υπόλοιπο μισό του πιάτου και πρέπει να καλυφθεί με λαχανικά ή σαλάτα. 
Μη ξεχνάτε το αντιηλιακό σας 
Προσπαθήστε να καταναλώνετε καθημερινά δύο – τρεις μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων. Ένα ποτήρι γάλα με χαμηλά λιπαρά, που να έχει παρόμοιο μέγεθος με το αντιηλιακό σας (περίπου 240 ml) και ένα ημιαποβουτυρωμένο γιαούρτι, που να έχει μέγεθος όσο το gel μαυρίσματος! 
Το νου σας στα φρούτα 
Προσπαθήστε να καταναλώνετε καθημερινά δύο – τρία φρούτα, που να έχουν μέγεθος παρόμοιο με ένα μπαλάκι του τένις. Στην περίπτωση που επιλέξετε κάποιο φρούτο που έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό (πεπόνι, καρπούζι), τότε μπορείτε να καταναλώσετε τη διπλάσια ποσότητα. Εάν κάποια στιγμή έχετε επιθυμία για ένα γλυκάκι, προτιμήστε κάποιο που να έχει το μισό μέγεθος, από το μπαλάκι του τένις. 
Να έχετε πάντα μαζί σας το κραγιόν σας 
Το μέγεθος του κραγιόν σας αντιστοιχεί στη ποσότητα των λιπαρών, που μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά. Αυτή η ποσότητα θα μπορούσε να είναι ελαιόλαδο ή κάποιο dressing για τη σαλάτα σας, μαργαρίνη ή μαγιονέζα με μειωμένα λιπαρά. 
Για το πρωινό… σκεφτείτε μόνο το άνω μέρος του μπικίνι 
Στο πρωινό γεύμα μπορείτε να καταναλώσετε δημητριακά, σε ποσότητα που να αντιστοιχεί στο ¼ του πιάτου και να προσθέσετε ένα ποτήρι γάλα με χαμηλά λιπαρά, σε ποσότητα όσο το αντιηλιακό σας. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε αποξηραμένα φρούτα ή μέλι, σε ποσότητα που να χωρά σε ένα μικρό κοχύλι. 
Το μυστικό 
Για να νιώθετε πιο άνετα μέσα στο μπικίνι σας, γίνετε πιο δραστήριες. Προσπαθήστε να κάνετε καθημερινά κάποιου είδους φυσική δραστηριότητα όπως περπάτημα, χορό, ρακέτες στη παραλία, βόλεϊ, κολύμπι. 
Το προσωπικό site της Βίκυς στο internet, με καθημερινές συμβουλές ομορφιάς, διατροφής και υγείας είναι το www.omorfamystika.gr. Φωτογραφίες: Μαρία Λαζαρίδου. Επιμέλεια: Στέφανος Μάλαμας.