20.1.13

ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ: "ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ Η ΛΟΓΙΚΗ"




Ο τραγουδιστής με το πιο μαζικό κοινό αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, ο πιο εμπορικός, αλλά ταυτόχρονα και ιδιαίτερα επιλεκτικός στο ρεπερτόριο που επιλέγει να χαρίσει στο πολυπληθές κοινό του, παραχωρεί στο «Icon» μία από τις ελάχιστες συνεντεύξεις που αποφάσισε να δώσει φέτος, ενόψει των εμφανίσεών του στο «Αθηνών Αρένα» της Αθήνας, καθώς και του νέου του-νούμερο 1 στα charts- τραγουδιού του, «Τα Σάββατα».
-Υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που αντιμετωπίζετε το τραγούδι, από τότε που ξεκινήσατε τις πρώτες σας εμφανίσεις στη Θεσσαλονίκη και αργότερα στην Αθήνα, με τις-περίφημες πια-«Χάντρες»; Ή η αγάπη σας σε αυτό που κάνετε παραμένει το ίδιο αυθεντική και αθώα όπως τότε;
-Η αγάπη μου για το τραγούδι παραμένει αναλλοίωτη όλα αυτά τα χρόνια, σίγουρα αυθεντική. Μπορώ να πω ότι όσο περισσότερο περνάει ο καιρός τόσο πιο πολύ αγαπάω την δουλειά μου. «Αναπνέω» καλύτερα όταν είμαι πάνω στην σκηνή, όταν τραγουδάω. Με τα χρόνια η εμπειρία και οι γνώσεις σε βοηθούν να εξελίξεις τον εαυτό σου μέσα από την δουλειά σου. Δεν ξεχνάω τίποτα από όσα έχω ζήσει, δεν έχω μετανιώσει για τίποτα, η ανάγκη μου είναι να συνεχίσω όσο πιο καλά και έντιμα μπορώ την δουλειά που αγαπώ. 
-Έχοντας ερμηνεύσει μία μεγάλη γκάμα τραγουδιών, αλλά και συνεργαζόμενος με όλους σχεδόν τους μεγάλους συνθέτες της Ελλάδας, αρχής γενομένης από τον Μίκη Θεοδωράκη, συνεχίζετε να θεωρείτε τίτλο τιμής για σας την ταυτότητα του «λαϊκού τραγουδιστή» με την οποία σας πρωτογνωρίσαμε και αγαπήσαμε;
-Με έχει αξιώσει ο Θεός να συνεργαστώ με πολύ σημαντικούς ανθρώπους της μουσικής στην Ελλάδα. Προσπάθησα, σε κάθε περίπτωση, να σταθώ με σεβασμό απέναντι στο έργο τους, να τους τιμήσω με τις ερμηνείες μου. Σαφέστατα είναι τιμή να εισπράττω την μεγάλη αγάπη που  μου δείχνει ο κόσμος, σε μένα και στα τραγούδια μου. Ο κόσμος μας δίνει ταυτότητα, μας στηρίζει και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε. 
-Χαρακτηρισμοί που συνεχίζουν να λέγονται και να γράφονται για σας, ότι είστε «ο κορυφαίος αυτή τη στιγμή Έλληνας λαϊκός τραγουδιστής», «ο πιο εμπορικός», «ο πιο αυθεντικός», «ο άνθρωπος που γεμίζει τα μαγαζιά όπου κι αν τραγουδάει, επειδή έχει κατακτήσει το δικό του πιστό κοινό» σας προκαλούν αμηχανία ή τους χαίρεστε;
-Δεν θα πω ότι δεν με ενδιαφέρει να λέω καλά τραγούδια, τραγούδια που ο κόσμος θα αγαπήσει. Ο κόσμος είναι ο αποδέκτης και είναι χαρά όταν βλέπεις ότι ο κόσμος που επιλέγει να διασκεδάσει με τα τραγούδια σου είναι πολύς. Ποτέ, όμως, μέχρι σήμερα δεν το θεώρησα δεδομένο. Έχω προσπαθήσει να είμαι συνεπής απέναντί τους, σέβομαι τον κόσμο που θα έρθει στο μαγαζί να ξοδέψει χρήματα- πόσο μάλλον την εποχή αυτήν που διανύουμε και τα πράγματα είναι ζόρικα για όλους. 
-Ποτέ δεν «ξεφύγατε» από την τεράστια επιτυχία που γνωρίσατε από τα πρώτα κιόλας βήματα της καριέρας σας, ποτέ δεν θεωρήσατε πως είστε «ο καλύτερος», ποτέ δεν ψωνιστήκατε-κάτι που κάποιοι θα θεωρούσαν φυσιολογικό για ένα παιδί που έρχεται «άγνωστο» στην Αθήνα και τον μαθαίνει ξαφνικά όλη η Ελλάδα;
-Σε πολύ νεαρή ηλικία, όταν ξεκίνησα την καριέρα μου, θα μπορούσα πραγματικά να είχα «ξεφύγει», αν δεν είχα δίπλα μου φίλους και οικογένεια που την κατάλληλη στιγμή με προσγείωσαν απότομα. Οι άνθρωποι που με αγαπάνε και τους αγαπώ, φρόντιζαν πάντοτε να μου θυμίζουν τις σταθερές αξίες στην ζωή, το που βρίσκεται η ουσία. Μπορεί σε αυτό να συνηγόρησε και ο χαρακτήρας μου ή τα βιώματά μου, πάντως εξακολουθώ να είμαι ιδιαίτερα προσγειωμένος.
-Φέτος εμφανίζεστε στο «Αθηνών Αρένα» μαζί με τον Στέλιο Ρόκκο. Τι καινούργιο πιστεύετε θα προσφέρει το συγκεκριμένο σχήμα στη φετινή «δύσκολη» σεζόν στην Αθήνα, λόγω των εξαιρετικά κακών οικονομικών συνθηκών; Και πως προσαρμόζεστε σε αυτές τις ειδικές συνθήκες; Θα υπάρχουν κάποιες προσφορές; Κάποιες χαμηλότερες τιμές, ώστε τα χρήματα να μην σταθούν εμπόδιο στους χιλιάδες θαυμαστές σας που θα θελήσουν να έρθουν να σας δουν;
-Κατ' αρχήν είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι με τον Στέλιο φέτος. Οι μουσικές μας ανησυχίες κινούνται πάνω κάτω στην ίδια βάση και το πρόγραμμα στο «Αθηνών Αρένα» το έχουμε στήσει με κριτήριο την αλήθεια μας και την ψυχή μας. Συνυπάρχουμε μοναδικά στην σκηνή ενώ απολαμβάνουμε την συνάντησή μας επί σκηνής με την Ελένη Φουρέϊρα, της οποίας έχουμε υποσχεθεί να έχουμε σαν πριγκίπισσα. Ο Στέλιος είναι ένας καβαλάρης ατίθασος, ένα παιδί που αρνείται να μεγαλώσει κι εγώ ταυτίζομαι μαζί του. Η οικονομική κατάσταση που βιώνουμε σαφώς με αγχώνει, όλους μας αγχώνει και μας πανικοβάλλει τις περισσότερες φορές, αλλά όταν έχεις μάθει να λειτουργείς με την ψυχή σου είναι αλλιώς. Και εγώ και ο Στέλιος θα κάνουμε αυτό που ξέρουμε καλά. Η επιτυχία και η αγάπη του κόσμου δεν είναι αποκλειστικό δικαίωμα κανενός κι αυτό μας κάνει να θέλουμε να συνεχίσουμε να τα διεκδικούμε. Οικονομικά η «Αρένα» φέτος είναι ιδιαίτερα προσιτή από πολύ κόσμο κι αυτό γιατί οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές-10 ευρώ το ποτό στο μπαρ-για κάποιον που θέλει να περάσει λίγη ώρα διασκεδάζοντας, ενώ για τις μεγαλύτερες παρέες υπάρχουν διάφορες προσφορές που ξεκινούν από 120 ευρώ το μπουκάλι, ακόμα και για 6 άτομα. Ο επιχειρηματίας Γιάννης Παπαθεοχάρης αφουγκράζεται την ανάγκη του κόσμου για διασκέδαση, αλλά και την επιβεβλημένη οικονομία αυτήν την χρονική στιγμή.
-Η δική σας σχέση σας με τα χρήματα πως είναι και πως ήταν; Αυτό συνέβαινε από τότε που μεγαλώνατε «δύσκολα οικονομικά» με πολλές στερήσεις;
-Τα χρήματα είναι μέσο, αλοίμονο σε εκείνον που θα τα αφήσει να ορίσουν την ζωή του. Πάντα ήθελα να έχω περισσότερα χρήματα για να μπορώ να προσφέρω στους γύρω μου, είτε εννοώντας την στενή οικογένεια είτε φίλους. Έχω περάσει αρκετά δύσκολα παιδικά χρόνια, έχω δουλέψει σε διάφορες δουλειές και έμαθα να εκτιμώ αυτό που μου δίνεται.
-Αν και κάποιοι, λόγω επικαιρότητας, με όλες αυτές τις λίστες που δημοσιοποιούνται και μαθαίνετε κι εσείς από τις ειδήσεις, ίσως να  έλεγαν «ο Ρέμος, όπως και πολλοί άλλοι τραγουδιστές που τελευταία έγιναν “στόχος” οικονομικών ελέγχων, ζει μέσα στα εκατομμύρια. Τι ξέρει από οικονομικές δυσκολίες;»... Τι θα απαντούσατε;
-Το έχω πει αρκετές φορές, θα το πω άλλη μία. Το μάθημά μου το πήρα και είναι ακόμα εξοντωτικό. Ζημιώθηκα πολύ με την ανάμειξή μου με την αγαπημένη μου ομάδα, τον Ηρακλή. Πήρα πολλά πράγματα πάνω μου και πασχίζω να ανταπεξέλθω. Οπότε, το μόνο σίγουρο, είναι ότι δεν ζω-σε καμία περίπτωση- μέσα στα εκατομμύρια. Είμαι χαρούμενος και ευτυχισμένος που έχω την υγεία μου μπορώ και στέκομαι στα πόδια μου και το παλεύω.
-Γενικά, παρακολουθείτε ειδήσεις, διαβάζετε εφημερίδες, μπαίνετε σε blogs και sites ή, όπως πολλοί πια στις μέρες μας, το αποφεύγετε για να μην «μαυρίζει» περισσότερο η ψυχή σας;
-Για μένα έχει προτεραιότητα η ενημέρωση. Δυστυχώς, η ζωή είναι έτσι που δεν μπορούμε να αποφεύγουμε για πάντα ότι μας μαυρίζει την ψυχή. Είναι καλό να ψάχνουμε, να μαθαίνουμε και εν τέλει να γνωρίζουμε. Πρέπει όλοι να είμαστε γνώστες του τι συμβαίνει στην χώρα μας.
-Λόγω των συνθηκών αλλά και της ανάγκης του κόσμου να πιστέψει σε κάτι νέο, κάτι αυθεντικό, κάτι που να τον τιμά και να μην του λέει ψέματα, θα σας ενδιέφερε στο μέλλον η ενεργή ενασχόλησή σας με την πολιτική-και όχι απαραίτητα ταυτιζόμενος με ένα συγκεκριμένο κόμμα; Είναι κάτι που έχει τολμήσει ο πολύ καλός σας φίλος, Πύρρος Δήμας…
-Είναι τόσο μακριά από εμένα όλο αυτό...
-Επειδή αφορμή της συνέντευξης μας είναι οι συναυλίες που θα δώσετε στην Κύπρο, στις 26 και 27 Δεκεμβρίου στo Blinkers Club, νομίζω ότι είστε ο τραγουδιστής που έχει κάνει φέτος τις περισσότερες εμφανίσεις στο νησί μας και, αναλογιζόμενος το «δύσκολο κοινό» της Κύπρου, θα έλεγα πως το σίγουρο είναι πως σας αγαπούν πολύ στο νησί. Το εισπράττετε κι εσείς αυτό;
-Ναι, από την Κύπρο εισπράττω πολλή αγάπη, ο κόσμος μου έχει δείξει πολύ έντονα την αγάπη του στο νησί την Αφροδίτης, έχω επισκεφθεί την Κύπρο πάρα πολλές φορές-όχι όλες για συναυλίες και την αγαπώ ιδιαίτερα-κατέχει μια πολύ ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου.
-Για να περάσουμε σε άλλο θέμα, υποθέτω, σε όλη αυτή την επιτυχημένη διαδρομή, πως θα έχετε προδοθεί αρκετές φορές στις ανθρώπινες σας σχέσεις. Ακόμη και από ανθρώπους που εσείς θεωρούσατε φίλους σας, κομμάτια της αδιαπραγμάτευτης «αντρικής φιλίας». Αυτό σας έκανε περισσότερο επιφυλακτικό με τους ανθρώπους;
-Δεν θα μιλήσω για μένα προσωπικά, γιατί θεωρώ ότι η διαδικασία αυτή είναι κοινή για όλους τους ανθρώπους, ο καθένας με τον χαρακτήρα του αντιδρά και διαφορετικά, αλλά η ουσία είναι μία. Πάντα θα βρίσκεται κάποιος να μας προδώσει, πάντα θα κλονίζεται το σύστημα μας και ακολούθως όλοι περνάμε από την φάση της επιφυλακτικότητας απέναντι σε νέους ανθρώπους που μπαίνουν στην ζωή μας.
-Πάντα έτσι λειτουργούσατε στη ζωή σας και γενικότερα στις σχέσεις σας με τους ανθρώπους; Κυρίως με το συναίσθημα;
-Στις διαπροσωπικές σχέσεις δεν χωράει η λογική. Οι ανθρώπινες σχέσεις χρειάζονται αλήθεια. Και τα συναισθήματά μας είναι η αλήθεια μας.
-«Τα Σάββατα», το τραγούδι που αποτελεί την τελευταία μεγάλη σας επιτυχία, έχει καταφέρει από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του να βρίσκεται στην κορυφή των ραδιοφωνικών air plays αλλά και στη λίστα των δημοφιλέστερων itunes. Το διαισθάνεστε όταν κάποιο τραγούδι σας πρόκειται να γίνει επιτυχία ή ακόμη κι εσείς ο ίδιος πολλές φορές εκπλήσσεστε από την ανταπόκριση του κόσμου;  
-Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι ο προπομπός μιας δουλειάς που έρχεται. Κάθε τραγούδι μου είναι μια νέα ζωή και χαίρομαι που ο κόσμος το αγκαλιάζει. Όταν ακούμε τραγούδια με τον παραγωγό μου, το πρώτο πράγμα που μας ενδιαφέρει είναι να διαβάσουμε ο ένας στα μάτια του άλλου την αλήθεια του τραγουδιού. Την αλήθεια την αισθάνεσαι. Είχαμε στα χέρια μας τραγούδια που έγιναν μεγάλες επιτυχίες, αλλά σε εμάς δεν έλεγαν κάτι, δεν μας εξέφραζαν. Ευτυχώς υπάρχει συνεννόηση μεταξύ μας, κάτι που λείπει γενικά από τους ανθρώπους σήμερα, όπως και οι καθαρές κουβέντες.
-Όταν ερμηνεύετε κάποια τραγούδια, όπως αυτό στο οποίο αναφθήκαμε προηγουμένως, «Τα Σάββατα», με αυτούς τους υπέροχους στίχους του Νίκου Μωραίτη, οι ακροατές αλλά και οι θαυμαστές σας, εκτός από τις συγκλονιστικές σας ερμηνείες σε τέτοια ερωτικά τραγούδια, δεν μπορούν παρά να διακρίνουν και ένα μεγάλο πόνο στη φωνή σας. Κι αν η φωνή είναι η προέκταση της ψυχής του καλλιτέχνη, όπως λένε, οι περισσότεροι σκέφτονται πως δεν μπορεί παρά να έχετε ζήσει πολλά σ αυτό το κομμάτι της ζωής σας-κυρίως άσχημες ή δυσάρεστες καταστάσεις και πόνο. Έτσι είναι;
-Σαφέστατα, τα προσωπικά μας βιώματα μας βοηθούν πολλές φορές στην ερμηνεία στίχων δυνατών. Κάπως όλοι μας ταυτιζόμαστε, εγώ για να το «βγάλω» σωστά να χωρέσει όλο του το συναίσθημα και ο κόσμος για να το τραγουδήσει μαζί μας και να το ευχαριστηθεί. Είναι σημαντικά τα λόγια σε ένα τραγούδι, το καταλαβαίνουμε όλοι αυτό.
-Ήταν πάντα και για εσάς σημαντικό «να σας αγαπούν τα Σάββατα»; Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει τώρα; 
-Η αγάπη είναι πάντα σημαντική ανεξάρτητα από την ημέρα. Η απουσία της αγάπης όμως είναι ακόμα πιο αισθητή τα Σάββατα... Αυτό είναι και το νόημα των στίχων του Νίκου Μωραΐτη.
-Θα λέγατε πως οι ευχάριστες στιγμές ήταν περισσότερες από τις δυσάρεστες στο ερωτικό κομμάτι της ζωής σας;
-Σαφέστατα. Οι ευχάριστες στιγμές είναι περισσότερες, κατά συνέπεια και οι αναμνήσεις περισσότερες. Είναι γνωστό εξάλλου ότι όταν κάτι τελειώνει, μετά από λίγο καιρό ο ανθρώπινος εγκέφαλος συγκρατεί μόνο τα ευχάριστα γεγονότα που έχουν σημαδέψει την εκάστοτε σχέση. Το κακό υπάρχει μόνο σαν σύννεφο αόριστο.
-Έχετε μετανιώσει για κάποια σχέση σας ή θα ευχόσασταν έστω κάποια από αυτές να μην είχε υπάρξει ποτέ;
-Ποτέ δεν έχω μετανιώσει για τίποτε στην ζωή μου, πόσο μάλλον για ανθρώπους που έχω αγαπήσει.
-Αυτή την περίοδο θα λέγατε πως βρίσκεστε στην επιθυμητή για σας ισορροπία στην προσωπική σας ζωή;
-Είμαι καλά. Είμαι με έναν άνθρωπο υπέροχο που σέβομαι, εκτιμώ, θαυμάζω και στηρίζω. Η ζωή μου είναι ισορροπημένη.
-Ο τρόπος που ερωτεύεστε έχει αλλάξει με την πάροδο των χρόνων και τις εμπειρίες που έχετε αποκτήσει μέσα στα χρόνια; Φιλτράρετε περισσότερο πια τα πράγματα; Λείπει, δηλαδή, η αθωότητα των πρώτων σας φλερτ, των πρώτων «σ αγαπώ» που έχετε πει;
-Δεν μπορώ να το πω με σιγουριά αυτό. Φαντάζομαι ότι κάτι θα έχει αλλάξει, αλλά εξακολουθώ να είμαι αυθόρμητος άνθρωπος οπότε το πιο πιθανό είναι το φιλτράρισμα να έρθει πολύ αργότερα.
-Πολλές φορές έχετε εκφραστεί θετικά στο να δημιουργήσετε τη δική σας οικογένεια, να κάνετε τα δικά σας παιδιά. Πιστεύετε πως-και σε συνάρτηση με την τωρινή σας σχέση-έχει πλησιάσει η στιγμή για να πραγματοποιηθεί αυτή σας η επιθυμία;
-Κατά την γνώμη μου ένας άντρας δεν είναι ποτέ έτοιμος να γίνει πατέρας, απλά του συμβαίνει. Το πότε και το σε ποιον συμβαίνει μόνο ο Θεός το ξέρει. Η επιθυμία φυσικά και υπάρχει.
-Τι θα πρέπει να έχει η γυναίκα εκείνη που θα βρεθεί στο πλάι σας για να γίνει «η σύζυγος και μητέρα των παιδιών σας»;
-Ευγένεια, καλούς τρόπους, αγωγή, θηλυκότητα, να ξέρει να στέκεται δίπλα μου σωστά, αλλά πάνω από όλα να είναι καλή, καθαρή και αληθινή ψυχή.
-Για το τέλος, αν θα έπρεπε να απομονώσετε την πιο όμορφη γιορτινή-Χριστουγεννιάτικη ή Πρωτοχρονιάτικη-στιγμή που έχετε ζήσει έως τώρα, αυτή θα αφορούσε στη δουλειά σας ή στην προσωπική σας ζωή; Και ποια θα ήταν;
-Μέχρι σήμερα, κάθε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά είμαι στην σκηνή και τραγουδάω. Από την αρχή της καριέρας μου μέχρι και σήμερα, δεν έχω βιώσει Ρεβεγιόν εκτός πίστας. Κι όμως, για μένα είναι η πιο ιδιαίτερη στιγμή, γιατί είναι μαγικό να εύχεσαι σε τόσο πολύ κόσμο και να δέχεσαι τόσες πολλές ευχές μαζεμένες. 
Δημοσίευση στο "Icon" Κύπρου, τον Δεκέμβριο του 2012. Η φωτογραφία στο εξώφυλλο του περιοδικού είναι του Γιάννη Μπουρνιά.